Ohrožení dopravní infrastruktury
Chybějící dálniční páteř je obrovskou slabinou našeho kraje. I v souvislosti s mým novým působištěm několikrát do týdne absolvuji cestu z jižních Čech do Prahy. Kromě ztráty časové mi přináší újmu psychickou. Asi jen půlnoční jezdci zažívají prázdninové putování autem přes Tábor nebo Písek do hlavního města či zpět, směrem až k rakouským hranicím, bez uvíznutí v kolonách. Stavby, přehuštěný provoz a časté dopravní nehody špuntují nevyhovující dopravní tepny (spíš žilky) neúnosným způsobem. Nemluvě o krizové dopravní situaci například v Českých Budějovicích, které jsou bez dostatečné kapacity severojižního obchvatu v létě na hranici kolapsu. Podle nejnovější studie zde po E55 v úseku od Dlouhé louky ke křižovatce před výstavištěm denně projede kolem 40 tisíc aut.
Také počet dopravních nehod v období prázdnin na jihu Čech, zejména na Českobudějovicku, je alarmující. Podle policejních statistik došlo v Jihočeském kraji jen během prvních sedmnácti prázdninových dnů ke 161 karambolům, z toho v okrese České Budějovice se jich událo 50. Deset účastníků nepřežilo a devatenáct jich utrpělo těžké zranění. Osobně se, i skrze své působení ve sněmovním hospodářském výboru, vynasnažím zabránit odkladu pokračování dostavby dálnice a navazujících rychlostních silničních i drážních komunikací v Jihočeském kraji. Aktuálně je vládním šetřením ohrožena dodělávka dálničního úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem.
Chápu nutnost hledání úspor ve státním rozpočtu. Nicméně se domnívám, že v případě investice do D3, R3 a R4 jde o povzbuzující injekce pro ekonomiku regionu. Kromě zpětného plnění státní kasy zároveň poslouží k utlumení frekvence dopravní nehodovosti, která vede k obrovským ztrátám na lidském zdraví a majetku.