Dopravní stavby rok poté…
České Budějovice 14. 12. 2012
Žďákovský most čeká
Rekonstrukce Žďákovského mostu není zahájena, protože dodnes není znám vítěz soutěže. Tu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) řádně vypsalo i takzvaně vysoutěžilo, ohlásilo vítěze, ale neúspěšní účastníci se proti rozhodnutí ŘSD odvolali k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), a tam to, lidsky řečeno, leží dodnes. ÚHOS dosud nerozhodl, což znamená, že Žďákovský most je opět o rok odloženou stavbou.
Křižovatka v Letech rovněž čeká…
Před rokem avizovaných 10 milionů bylo v souladu s plánem proinvestováno v přípravných pracích, jako jsou přeložky sítí atp. V příštím roce má být zahájena samostatná výstavba křižovatky. Ovšem s tím, že mezitím vstoupila v platnost tzv. Jankovského vyhláška. Toto opatření ministerstva pro místní rozvoj ukládá před zahájením výběrového řízení na stavební akce vyhotovení rozpočtu dokumentace stavby. Znamená to, že ŘSD teď musí vybrat toho, kdo spočítá, kolik ta stavba vlastně má stát. To bude trvat několik měsíců. Pak výsledky předá Ředitelství silnic a dálnic a to teprve může zadat výběrové řízení na zadavatele stavby R4 Lety – Čimelice. Pokud se nikdo neodvolá, bude k 1. 9. 2013 předáno staveniště a podepsána smlouva s vítězným uchazečem. Vzhledem k pozdnímu termínu půjde do stavby pouze 50 milionů, další rok 359 milionů a v roce 2015 by měla být stavba dokončena.
Jihočeské úseky D3 s mírným skluzem
Málokdo si už vzpomene, že před dvěma lety hrozilo jihočeskému úseku D3, že se na ní dostane někdy po roce 2020. Do 30. června předá Strabag veřejnosti hotový úsek Tábor – Veselí nad Lužnicí. Dál je připraveno 200 milionů na přípravu úseku Borek–Úsilné a 150 milionů na úsek Veselí nad Lužnicí – Bošilec. Soutěž začala v červenci letošního roku, do druhého kola prošlo jedenáct firem, ale její realizace se kvůli průtahům na ministerstvu dopravy oddalovala tak, že dodnes není vyhlášena, a to se mají nabídky pokládat na stůl do 5. ledna. Byly vypsány obchodní podmínky, které jsou bezpodmínečnou nutností pro druhé kolo, takže uvidíme. Pokud se nikdo neodvolá, na jaře by se mohlo s půlročním zpožděním začít.